Поводом текст који смо објавили о паркирању у самом граду, стигао нам је коментар грађана, који ћемо пренети у целости. Реч је о стручном аспекту сагледавања ситуације.
-Чекао сам тренутак када ће на вашем порталу да се појави овакав чланак. Тема је веома озбиљна и желео бих да Вас ближе упутим у проблем.
Осврћем се на нове зграде које се граде а не обезбедују се паркинг места за те нове станаре јер имате на пример инвеститора који купи два суседна плаца са две приземне куће која су имала у дворишту обезбеђена два паркинг места и то се све руши и гради се зграда од 4 до 5 спратова која има 30 станова и за те нове станаре се не обезбеђује ни једно паркинг место. Већ имате по граду доста таквих зграда.
Према члану 33. Правилника о општим правилима за парцелацију, регулацију и изградњу за један стан треба обезбедити једно паркинг место. Други документ у коме је ово дато као обавезујуће је у рангу закона који се мора постовати је ПЛАН ГЕНЕРАЛНЕ РЕГУЛАЦИЈЕ ПРОКУПЉА из кога се морају узимати подаци када се дају услови пројектантима за пројектовање зграда. Ови подаци се налазе у поглављу ПРАВИЛА ГРАЂЕЊА где су за сваку зону дати услови који се морају поштовати.
Зашто се то у Прокупљу не примењује и поред веома великог проблема са паркирањем не знам јер се тиме директно утиче на саобраћајну слику и гужву у граду и уместо да решавају проблеме паркирања и уместо два возила која су некада била паркирана у двориштима сада имате 30 возила на улицама и тротоарима где се заузимају површине које нису намењене за паркирање и зато имате кретање пешака по коловозу по целом граду уместо на тротоарима. Проблем је што је ово крајње небезбедно нарочито у зонама школа где деца обилазећи тако паркирана возила на тротоарима морају да ступају на коловоз а где им није место јер би они требало да пређу коловоз само на пешачком прелазу.
Са друге стране надлежне службе ниста не предузимају да повећају капацитете паркиралишта као што су монтажне гараже, гараже и друга паркиралишта- казао је читалац, који је уско специјализован у области саобраћаја.
Наш саговорник, који одлично познаје материју, каже да на пример прилазнице школама уопште нису обезбеђене. Првенствено мисли на улице око Ћићкове и таткове школе.
-Лепо је што су код Пољопривредне школе направили светлећи пешачки прелаз, али улице испод нису прописно обележене знацима којима с енајављује школа. Друго, много важније је да у најпрометнијем делу града, односно самом центру имате две основне и две средње школе, а не постоје знаци да је у близини школа- додаје наш саговорник.
Он је нагласио да направљени план регулације има доста мана, а да је најгоре од свега то што и они прописи који су наведени се не поштују, а прекршиоци не санкционишу.
-Видите, ја нисам ни за јенду политичку странку и то ме не интересује. Овде говоримо о безбедности рпе свега најмлађих и уопште нормалном функционисању саобраћаја у самом граду. Свако ко ради греши, а сматрам да добронамерна критика у ствари помаже да се проблем реши и требало би да натера надлежне да мало рамисле и реше хаотичну ситуацију која постоји у нашем граду са паркирањем и саобраћајем- нагласио је он.
Наш саговорник додаје да јавна површина никако не може да се уступи појединим грађанима и да сви имају подједнака права на њу.
Коментари објављени на сајту prokupljenadlanu.rs не одражавају став власника и уредништва, као ни корисника сајта. Ставови објављени у текстовима појединих аутора такође нису нужно ни ставови редакције, тако да не сносимо одговорност за штету насталу другом кориснику или трећој особи због кршења ових Услова и правила коментарисања.
Строго су забрањени: говор мржње, увреде на националној, расној или полној основи и псовке, директне претње другим корисницима, ауторима новинарског текста и/или члановима редакције, постављање садржаја и линкова порнографског, политички екстремног, увредљивог садржаја, оглашавање и постављање линкова чија сврха није давање додатаних информација везаних за текст.
Строго је забрањено и лажно представљање, тј. остављање лажних података у пољима за слање коментара. Коментари који су написани великим словима неће бити одобрени.
Редакција сајта задржава право да не одобри коментаре који не поштују горе наведене услове.