У последње време сведоци смо обилних падавина и саобрћајних незгода које се дешавају услед невремена које погодило нашу земљу. Због јаке кише некада је немогуће да се уочи веће количине стајаће воде испред аутомобила, па се и шаре на гумама зачас испуне водом коју више није могуће истиснути. Тада долази до аквапланинга, који се најчешће јавља при брзини кретања возила од 55 до 90 километара на час.
При брзини између 55-90 км/х, возило губи контакт с подлогом и долази до опасност да излети са пута. Функција коју гума има на мокрој и водом прекривеној подлози је да, кроз канале којима је испресецан протектор, испумпа воду. Без ових канала танак слој воде остаје између гуме и подлоге што изазива губитак пријањања или аквапланинг. Јапански и јужнокорејски аутомобили су поуздани али ипак проверите стање гума и точкова, кишна је сезона.
Узроци аквапланинга су:
- Брзина којом се возило креће
- Дубина шаре
- Дубина воде
Шта радити када се деси аквапланинг:
- Не користити кочнице
- Не мењати правац кретања
- Смањите брзину до тачке док гуме не почну да пријањају. Волан држите чврсто и потрудите се да задржите правац у коме се крећете. Скините ногу са гаса и сачекајте да се волан врати у нормалу.
Ако већ морате да кочите, учините то лаганим покретима као да пумпате гуму. Ако имате АБС кочите нормално, континуалним притиском.
Сетите се ових савета следећи пут када буде падала киша, могу Вас спасити од нежељених последица
Коментари објављени на сајту prokupljenadlanu.rs не одражавају став власника и уредништва, као ни корисника сајта. Ставови објављени у текстовима појединих аутора такође нису нужно ни ставови редакције, тако да не сносимо одговорност за штету насталу другом кориснику или трећој особи због кршења ових Услова и правила коментарисања.
Строго су забрањени: говор мржње, увреде на националној, расној или полној основи и псовке, директне претње другим корисницима, ауторима новинарског текста и/или члановима редакције, постављање садржаја и линкова порнографског, политички екстремног, увредљивог садржаја, оглашавање и постављање линкова чија сврха није давање додатаних информација везаних за текст.
Строго је забрањено и лажно представљање, тј. остављање лажних података у пољима за слање коментара. Коментари који су написани великим словима неће бити одобрени.
Редакција сајта задржава право да не одобри коментаре који не поштују горе наведене услове.