Prokuplje na dlanu

Мој угао

НЕГА ТЕЛА НАКОН ТРЕНИНГА-СВЕ ШТО ТРЕБА ДА ЗНАТЕ

  • Cutura
  • Festina
  • Bellavita
  • Vip


Објављено: 25.07.2021 u 15:23 | Аутор: 0 коментар(a) НЕГА ТЕЛА НАКОН ТРЕНИНГА-СВЕ ШТО ТРЕБА ДА ЗНАТЕ
Pexels.com


Ако сте недавно почели да тренирате и још не осећате све оне бенефите које доноси физичка активност – ево малог подсетника зашто је тренинг важан и како да негујете своје тело.

Када смо физички активни у нашем телу се дешавају одличне ствари. Враћамо се постепено у форму, мишићи постају затегнути, а самим тим и кожа добија на чврстини. Поред тога, лучи се серотонин, хормон среће. После доброг тренинга задовољни смо и поносни на себе.

Уколико редовну физичку активност удружимо са квалитетном негом коже и техникама попут акупунктуре, можемо заборавити на хроничне болове у леђима и мишићима. Акупунктура успоставља баланс у организму и држи енергију на оптималном нивоу, па постајемо здравији и спремнији за нове физичке изазове. Наиме, овом традиционалном методом која подразумева убадање специјалних иглица у акупунктурне тачке на лицу и телу, могуће је лечити и превентивно деловати на многе болести и болна стања, међу којима и гојазност, мигрене, неуралгије и др.

Једино што се може издвојити као „лоша“ страна тренирања јесу зној и прљавштина, који никако не смеју да се задрже на површини коже. Ако након тренинга изостане адекватна нега тела, прљавштина може да уђе у поре и поткожно ткиво, привуче бактерије и створи озбиљне кожне проблеме.

Да бисмо избегли осип, флеке или црвенило на кожи постоји неколико ефикасних начина да порадимо на личној хигијени и одржавању неге тела после тренинга.

Савети за стварање здравих навика за негу коже након тренинга

Много је ситница које могу да изгледају безначајно и на које и не обраћамо пажњу, а веома су важне када је нега коже након тренинга у питању.

Одећа

Уске хеланке су одличне за истицање витке фигуре, међутим поставља се питање колико су оне заиста удобне и адекватне за кожу током тренинга? Тесни материјали који не упијају влагу су веома лош избор за тренинг. Задржавају зној, кожа не дише и додатно затварају поре и задржавају и умножавају отрове на површини коже. Ово се нарочито односи на хеланке са доста ликре и синтетике.

За тренинг је најбоље набавити одећу од памука или неког другог вискокоупијајућег материјала. На тај начин ће зној који настаје током физичке активности на правилан начин бити кондензован.

Депилација пре тренинга

Избегавајте депилацију пре тренинга, јер је кожа тада изузетно осетљива и изиритирана па ће је зној и одећа додатно изиритирати. Препорука је да се 24-48 сати након депилације избегава напоран физички тренинг.

Тако да ако викендом паузирате од тренинга, идеално је да се третман депилације закаже у петак. На тај начин кожа има довољно времена да се регенерише, а тело одмори од физичке активности.

Нега лица након тренинга

Након скидања одеће, прво на шта треба да се базирамо јесте чишћење лица. За одлазак у теретану шминка апсолутно није потребна. Нико не жели неуредан и ружан изглед када од зноја почне да се разлива пудер или маскара.

Најбољи начин да се очисте лице и поре од прљавштине јесте благи пилинг лица. Оно што козметичари препоручују јесу препарати на бази салицилне киселине или препарати са бензоил пероксидом. Салицилна киселина је одлична за чишћење лица. Има моћ да дубоко продре у поре и да очисти и ону дубинску прљавштину са површине коже.

Једним кораком уз помоћ ове киселине уклањају се све нечистоће и поред тога кожа се умирује. Са друге стране бензоил пероксид има јако антимикробно дејство. То значи да убија бактерије на површини коже и помаже у смањењу упалних процеса која настају управо због неадеквтне хигијене. Доступан је у виду гела или креме.

За теретану је идеално набавити гел којим одмах након тренинга може да се дубински очисти лице. После детаљног умивања нема потребе да се лице јако притиска пешкиром. Довољно је лагано га потапкати.

Једна од препорука за пилинг лица је и сода бикарбона. У неку кутијицу понесите мало соде и детаљно очистите лице. Сода је јак антиоксиданс и као пилинг је одлична. Она уклања тај мртви површински слој коже и лице додатно чисти и освежава.

Препорука дерматолога је да се такође током тренинга, не бришете јако пешкиром по лицу. Током тренинга кожа лица је додатно надражена и осетљива и јако трљање ће је само још више изиритирати.

Нега тела након тренинга

После скидања гардеробе, потпуно је нормално и готово сви који тренирају желе што пре под туш. Користите козметичке препарате којим ћете очистити, али и умирити кожу. Можете купити било који медицински или глицерински сапун са јачим антибактеријским дејством.

Препорука су и купке на бази кокосовог млека и салицилне киселине, као умирујуће али и веома темељне за чишћење тела. Као што је то случај са лицем и када је тело у питању благи пилинг содом бикарбоном је изузетно користан.

Након детаљног туширања, нанесите неку благу, хидратантну и умирујућу крему на тело или млеко које вам одговара. Ако водите борбу и са целулитом, после тренинга на одређене зоне тела нанесите неку природну крему против целулита. Тренинг је одлична ствар за целулит, али уз то би било добро да уплатите и неки летњи третман за целулит, и уз комбинацију тренинга и третмана целулит ће сигурно нестати.

Нега косе

Као и за депилацију исто важи и за фризуру. Не исплати се ићи на фризуру ако за пола сата, сат имате тренинг. За оне који се појачано зноје и имају мастан тип коже практично је да покупе косу у реп или ставе траку, тј. знојницу око главе.

Од помоћи може бити и суво прање косе – шаку или шаку и по какао праха, треба утрљати у теме и након пет минута добро ишчешљати. Какао ће максимално покупити масноћу из косе. (Плавуше могу користити беби пудер у исте сврхе).

Нега стопала

Ако имате проблем са прекомерним знојењем стопала, пре и после тренинга обавезно мењајте чарапе. Нека то буду увек и само 100% памучне чарапе, како би најбоље упијале зној. Постоје многобројни спрејеви који се користе за овај проблем. Ипак оно што је сигурно проверено јесте беби пудер или медицински талк који можете слободно да утрљате у стопала након обувања чарапа. Патике за тренинг нека буду што прозрачније како би стопала дисала.

Сви ми знамо да би било идеално да након тренинга имамо времена за дуге купке, масаже и фризере. Међутим, реалност је другачија. Често журимо, убацујемо тренинге у слободне сате и немамо баш пуно времена за третман какав би желели да имамо.

Како год било и колико год били у шкрипцу са временом, након тренинга обавезно одрадите адекватну негу и посветите себи још тих двадесетак минута. Само тако ћете уз витко тело у форми, добити и глатку и нежну кожу.




Коментари

Нема коментара. Будите Ви први који ће оставити коментар.


Ваш коментар

Пошаљи

Коментари објављени на сајту prokupljenadlanu.rs не одражавају став власника и уредништва, као ни корисника сајта. Ставови објављени у текстовима појединих аутора такође нису нужно ни ставови редакције, тако да не сносимо одговорност за штету насталу другом кориснику или трећој особи због кршења ових Услова и правила коментарисања.

Строго су забрањени: говор мржње, увреде на националној, расној или полној основи и псовке, директне претње другим корисницима, ауторима новинарског текста и/или члановима редакције, постављање садржаја и линкова порнографског, политички екстремног, увредљивог садржаја, оглашавање и постављање линкова чија сврха није давање додатаних информација везаних за текст.

Строго је забрањено и лажно представљање, тј. остављање лажних података у пољима за слање коментара. Коментари који су написани великим словима неће бити одобрени.

Редакција сајта задржава право да не одобри коментаре који не поштују горе наведене услове.

Пријавите комунални проблем
ЈКП "Hammeum" Прокупље
у служби грађана


Анкета

Да ли возите бицикл?


Контакт

+381 69 75 53 12

urednistvo@prokupljenadlanu.rs

Пошаљи